Hoe te wollen sokken breien voor Beginners

Breien van sokken kunnen een gemakkelijke, snelle en bevredigende manier om een fix breien en iemand voorzien van een warme traktatie voor hun voeten. Dit artikel geeft een korte instructie over sokken breien voor beginners, evenals enkele tips over technieken en stijlen.

Wat die u nodig hebt

  • Het patroon van een eenvoudige gebreide sokken
  • Garens van keuze
  • de identieke met BREINLD 4-5
  • Liniaal/meten tape
  • Tapijt naald
  • Hulpdraad (optioneel)
  • Steek marker (optioneel)
Tip
  • Hier is een nuttige site voor het kiezen van hoeveel garen voor een verscheidenheid van projecten moet, met inbegrip van sokken breien: Breien Calculator

Waarschuwing
  • Moet u basiskennis van breien voordat u probeert te breien van sokken, met inbegrip van cast-over hoe, hoe minder steken, het verschil tussen breien en de averechte steken, in-de-ronde vs. breien op rechte breinaalden, hoe om te kiezen van de juiste garen en hoe om te kiezen van de juiste naalden aan uw garen te breien.

Er zijn veel verschillende manieren te breien van sokken, maar de twee meest voorkomende zijn: in de ronde (met rondbreinld of meerdere met breinld, aka DPNs), en plat. Voor de toepassing van deze tutorial, zullen we breien worden in de rondte op meerdere DPNs. Andere dingen om te overwegen wanneer het breien van sokken zijn:

  • Teen-up versus top-down: wanneer breien teen-up, de cast-op plaatsvindt op de het begin van de teen, en uw breien volgt langs de lengte van de voet treffen rond de hiel, eindigt op de manchet. Wanneer het breien van boven naar beneden, de cast-on gestart aan het eind van de manchet, en uw breien omlaag rond de hiel, dwars op de lengterichting van de voet, en eindigt bij de teen. Teen-up is beter als u bezorgd bent over het lopen uit van garen; op die manier als je het gevoel alsof je over te lopen uit garens, kunt u gewoon beginnen werken de manchet op elk gewenst moment. Teen-up kan echter iets uitdagender aangezien het vereist een speciale cast-on te beginnen. De top-down methode zal worden gebruikt voor deze tutorial, omdat deze soorten sok patronen meer beschikbaar zijn.
  • De manchet: de manchet is meestal een geribbeld-sectie (veelvouden van rib gebreide/averechte steken, brei twee/averecht twee zal produceren een standaard look) die dekt een deel van het been. Het kan worden gevouwen voor toegevoegde bulk of het plat kan leggen. Het kan worden ongeacht de lengte, maar is altijd gewerkt in een verschillende steek dan de hoofdmacht van de sok. Het hoofddoel van de manchet is te stabiliseren van de rest van het kledingstuk; ribbels een manchet kunt de opening te rekken en intrekt, helpen je sokken blijf.
  • Wat steek te gebruiken: traditioneel tricotsteek steek te breien het lichaam sokken (brei op de rechterkant/averecht op de verkeerde kant; wanneer breien in-de-ronde, elke rij is breien) wordt gebruikt. Het is wat zal worden gebruikt voor deze tutorial, maar als je comfortabel breien sokken, u moet voel je vrij om te experimenteren met andere steken.

Stap 1: Cast-op

Cast-op het vereiste aantal steken, zoals uiteengezet in patroon, en ze gelijkmatig gespreid over drie of vier DPNs. zijn voorzichtig niet om draai je werk, dan join voor werken in-de-ronde. Indien beschikbaar, plaatst u een markering om te helpen bepalen waar het begin van elke ronde begint (als een marker niet beschikbaar is, gebruik een veiligheidsspeld of paperclip, ervoor te zorgen dat het geen addertje onder het gras tijdens het werken). Een vijfde naald zal moeten werken van het garen. Zie deze video als een meer instructie gedetailleerde nodig is voor het gebruik van DPNs in de ronde.

Voor de toepassing van een sok breien, zijn er zes basisonderdelen op het gebied van de voet:

  1. Been: waar de manchet gaat, en is gebreid in de rondte.
  2. Wreef: het gebied op de bovenkant van de voet waarbij de enkel voldoet aan het been.
  3. Hiel: bestaat uit de achterkant van de voet die toetreedt de onderkant van de pijp met de onderkant van de voet tot. Het is samengesteld uit zowel de hak flap en de beurt van de hiel. Zowel de wreef en hiel zijn gemakkelijk uitgelegd in deze video, vanaf minuut 3:50.
  4. Spie: waar de wreef en hiel worden samengevoegd terug op de dezelfde naalden. Dit begint als platte breien, maar zodra de hechtingen zijn opgepakt, u doorgaan met werken in-de-ronde.
  5. Voet: vormt de ruimte tussen de Spie en de dalingen voor de teen.
  6. Toe: het deel van de voet waarbij de knokkels beginnen verkleinen naar de uiteinden van de tenen. Dit is in-de-ronde brei, en bij haar voltooiing, de sok is voltooid.

Stap 2: Manchet en been

Toevoegen een manchet, zoals uiteengezet in patroon, door de oprichting van een rib. Een typisch rib omvat gewoonlijk twee tot drie duim--zorg ervoor dat nota het aantal rijen voor consistentie bij de tweede sok. Wanneer uw manchet uw gewenste lengte bereikt, beginnen breien in tricotsteek steek om te vormen van het been (alle steken recht, in-de-ronde breien), nogmaals vaststellend het aantal rondes voor uw tweede sok.

Stap 3: Hak Flap

Begin de hiel vormgeven wanneer het been van de sokken heeft de gewenste lengte bereikt. Op dit punt, zal uw breien worden gescheiden en plat, of heen en weer gewerkt met twee naalden. Tricotsteek stitch zal nog steeds worden gebruikt, maar de opmerking dat nu de rechterkant rij (RS) wordt gebreid en de verkeerde kant rij (WS) is averecht.

Verspreid een helft van uw steken over een enkelvoud DPN (dit wordt de hiel van de voet), en de andere helft op een hulpdraad plaats, indien beschikbaar (dit is nu de wreef van de voet). Als geen hulpdraad beschikbaar is, kunt u een door threading een stukje vrije haak door het werk en koppelverkoop af. Hierdoor maakt het gemakkelijker om zich te concentreren op de steken gewerkt voor de hiel; Deze wreef steken zal terug op uw naalden worden geplaatst wanneer u klaar bent om hen samen met de hel steken om te beginnen werken van de enkel.

Werken de steken van de hiel in platte tricotsteek, om ervoor te zorgen om slip de eerste steek in elke nld (voor een vloeiendere lijn) voor de lengte uiteengezet in patroon. Noteer de hoeveelheid rijen voor samenhang met de tweede sok.

Stap 4: Hiel beurt

Hakken draaien maakt gebruik van een techniek genaamd verkorte toeren. Dit zijn de rijen die niet aan het eind van de naald gewerkt; u alleen brei deel van de weg naar beneden de naald voordat het werk wordt gedraaid en voortgezet; deze herhaling kan gebeuren zolang de hiel volledig omgetoverd rond de onderkant van de voet. Er zijn meerdere manieren om te verkorte toeren, maar de meest voorkomende methoden die worden gebruikt voor sokken zijn wikkel en draai en geen omslag korte rij.

Het belangrijkste verschil tussen de twee methoden is wel of niet wilt u Sla uw garen om een afgehaalde steek. Sommige breiers denk dat dit nog een kleiner verschil overblijft wanneer werken korte rijen, terwijl anderen, zoals het uiterlijk. Er is geen juiste of verkeerde manier om te werken van korte rijen; het komt uiteindelijk neer op persoonlijke comfort en gewenste look.

Zodra al de nodige korte rij vermindert zijn uitgevoerd zoals uiteengezet in het patroon, is het resultaat een gedraaide hak dat klaar is om weer in de ronde.

Stap 5: Spie

Eerst, brei alle de steken die momenteel op de naald van uw werken. Met een nieuwe naald, pick-up en brei alle de afgehaalde langs de kant van de hiel gestikt. Overschakelen naar nieuwe naald en brei over alle steken op de houder/stuk schroot garen--uw wreef. Omzetten in een nieuwe naald en pick-up brei de afgehaalde steken langs de andere kant van de hiel.

Om vorm en verlagen voor de enkel of de Spie, de naalden een, moeten twee en vier uiteindelijk worden uitgewerkt tot een gelijke het aantal steken op de nld drie, brengen de graaf steek terug waar het was toen u zet. Om dat te doen, volg de instructies zoals uiteengezet in patroon, ervoor zorgend niet om alle steken van naald drie afnemen als deze fungeert als de bovenkant van de voet. De dalingen zijn het cinching van de sok te vormen rond de omtrek van de voet, rekening houdend met de vernauwing van de boog. Zodra de oorspronkelijke cast-on stitch graaf wordt bereikt, ga verder in tricotsteek voor uw gewenste lengte van de sokken (Zie dit artikel over sok grootte). Vergeet niet om op te merken van het aantal rijen voor samenhang met de tweede sok.

Stap 6: Teen

Verdeel uw steken over drie naalden in plaats van vier. Een naald zal bevatten de helft van de enige steken en alle steken van de linker kant van de sok. Een tweede naald bevat alle van de wreef steken; in tegenstelling tot tijdens de laatste stap, zal hier, deze steken worden opgenomen in de dalingen. Een derde en laatste naald bevat de steken vanaf de rechterkant van de Sok en de resterende helft van de enige steken. U zal moeten een vierde naald het garen, net als voorheen te werk. Opzij uw vijfde naald zoals het zal niet nodig zijn voor de rest van deze sok.

De teen is een serie van dalingen die tot een einde komen wanneer er zes tot tien steken links over alle naalden. Er zijn een paar manieren om te doen deze dalingen.

  • klassieke teen is populairste, waar een paar dalingen wordt gedaan aan beide zijden van de voet.
  • ronde van Teen is waar dalingen regelmatig worden gedaan helemaal rond.
  • dubbel-daling teen is vergelijkbaar met klassiek, maar onderaan elke kant, zijn de dalingen gecentreerd gelijkmatig nemen steken van de boven- en onderkant van de sok.

Zodra een teen-type is geselecteerd en gevolgd, zoals uiteengezet door patroon, sluit u de resterende steken met behulp van een naald tapijt. Snijd het garen, een staart ongeveer acht duim lang verlaten. Bevestig de naald en naai via resterende live steken met behulp van kitchener steek. Tie uit en weven in uiteinden, voltooiing van de eerste sok.

Tip
  • In geval van zelfgenoegzaamheid of vermoeidheid, cast-op uw tweede sok onmiddellijk, niet te vergeten het aantal steken of methode die wordt gebruikt, en als een motivatie om het volledige project te voltooien. Op die manier als het project is gereserveerd, kan worden opgepakt en voortgezet meteen. Niet afwerking een aantal sokken is algemeen bekend als de tweede sok-syndroom, of SSS. Zodra al het harde werk in het uitzoeken van het patroon voor de eerste sok zet is, kan het soms minder spannend om door te gaan naar de tweede schijnen. Wegens dit fenomeen, er zijn verschillende manieren om twee sokken Brei tegelijkertijd--check deze video voor meer breien tips en trucs en aanvullende informatie met een meer geavanceerde manier te breien sokken in de toekomst.

Waarschuwing
  • Vermijd wassen voltooid sokken in warm water, en niet drogen op hoog vuur. Het is het beste op handwas en lag plat drogen. Dit blijft de vorm en de sterkte van uw sok.

Gerelateerde Artikelen

Hoe te een muts breien voor Beginners

Hoe te een muts breien voor Beginners

Een hoed is een eenvoudig project voor beginners. Het is een goed project om te oefenen met behulp van een circulaire breinaald zowel dubbel-breinld. U kunt besteden een paar avonden breien voor de televisie of tijdens een lange autorit en spoedig he
Hoe te een sjaal breien voor Beginners

Hoe te een sjaal breien voor Beginners

Als u de basisprincipes van het breien--de gebreide steek, knie gieten op en bindend af--bent u klaar voor je eerste project, de gebreide sjaal. Met alle nieuwe garens beschikbaar voor hedendaagse breiers zult u in staat om vele variaties met dit een
Hoe te een pannenlap breien voor Beginners

Hoe te een pannenlap breien voor Beginners

Een pannenlap breien is een uitstekende ambacht voor iemand die nooit eerder heeft gebreid. De sleutel tot succesvolle breien is te houden van de juiste dichtheid van uw loops. Doen niet te strak breien, of het zal moeilijk zijn om uw breinaalden inv
Projecten eenvoudig te breien voor Beginners

Projecten eenvoudig te breien voor Beginners

Leren breien is vrij eenvoudig, maar vereist enige oefening. Het is het beste om te beginnen met kleine projecten die u helpen zal om uw steken perfect. Martha Stewart suggereert beginnen met een eenvoudig project als een fundamentele sjaal alvorens
Hoe te een sjaal breien voor kinderen

Hoe te een sjaal breien voor kinderen

Een kind sjaal breien is een eenvoudige ambacht, want het is kleiner dan van een volwassene sjaal, dus minder moeite. Ideaal voor beginners, kies een grote set van breinaalden, zoals de maat 8, aan een sjaal breien voor kinderen. Kies zachte garen om
Hoe te buis sokken breien

Hoe te buis sokken breien

Als de instructies voor het hak gedeelte van een regelmatige sok breien lijkt alsof ze heb geschreven in Oudgrieks voor al het gevoel dat ze maken, probeer dan een paar buis sokken breien. Buis sokken kunnen net zo warm als hakken sokken en zijn veel
Hoe te een babymutsje breien voor een goed doel

Hoe te een babymutsje breien voor een goed doel

Breien voor een goed doel. Het is gemakkelijk en snel gratis patroon. Een schattige kleine hoed, klaar voor de komst van de baby's. Hoe te breien een babymutsje voor liefdadigheid of vrouwen onderdak.Wat die u nodig hebt2 schroot garens, ongeveer 40
Hoe voelde wollen sokken

Hoe voelde wollen sokken

Hand-gebreide wollen sokken zijn een genot voor alle voeten. Ze zijn warm, lichtgewicht en kleurrijke, en ze passen perfect. Hand breiers hebben een andere optie voor het maken van schoeisel: vilten wollen sokken. Wanneer de vezel van de wol machine-
Hoe te spelen van Piano voor Beginners

Hoe te spelen van Piano voor Beginners

De piano is een van de meest gebruikte en veelzijdige muziekinstrumenten er is. Piano's kunnen spelen noten in zowel de bass en treble clefs. Piano muziek kan worden gevonden in muziekgenres variƫrend van klassiek tot rock. Leren van de grondbeginsel
Hoe te een trui breien voor een Teckel

Hoe te een trui breien voor een Teckel

Hond zijn truien niet alleen schattig; ze zinvol op koude dagen. Honden worden uitgelaten in alle klimaten verwachten en kunnen waarderen de extra gelaagdheid truien waarmee. Een trui breien voor uw teckel is niet moeilijk met de juiste metingen, too
Hoe te een sjaal breien voor een Man

Hoe te een sjaal breien voor een Man

Mannen mode is vaak een beetje meer ingetogen dan Vrouwenmode, en slijtage van de winter is geen uitzondering. Wil je een sjaal voor de man in je leven, overweeg zijn persoonlijke gevoel voor stijl en zijn favoriete kleuren bij het starten van uw bre
Hoe te rijden een eenwieler voor Beginners

Hoe te rijden een eenwieler voor Beginners

Hoewel het misschien niet de meest praktische vorm van vervoer, is het moeilijk niet om te glimlachen bij het zien van iemand rijden op een eenwieler. Als je knie al een fiets, bieden eenwieler rijden u een nieuwe vooruitzichten en nieuwe uitdagingen
Hoe teken je een vulkaan voor Beginners voor kinderen

Hoe teken je een vulkaan voor Beginners voor kinderen

Vulkanen herinneren ons aan de enorme kracht van de aarde. Ze hebben een belangrijke rol gespeeld in de vorming van het land, de continenten en de zeebodems. Wetenschappers geloven dat er ongeveer 1.500 actieve vulkanen op aarde zijn. Bij het tekenen
Hoe de praktijk te typen voor Beginners

Hoe de praktijk te typen voor Beginners

Voor beginners kunnen beoefenen het typen vaardigheden een vervelende taak. Echter, net als bij elke vaardigheid, praktijk is essentieel voor verbetering. Als u zelf wijden aan het verbeteren, vindt u dat u niet langer nodig om te kijken naar het toe